2009. június 2., kedd

Anyám és Apám most lennének 90 évesek


Tokai Károly 1919 júniusában, Takách Zsuzsa július 10-én született, Kömlőn, illetve Kőszegen. Találtam egy elég vidám fényképet róluk Fehér könyvembe ragasztva, megosztom veletek, a kísérőszöveg egy részével együtt.

"Zsu"-nak is, Károlynak is Wipla-foga van. Hogy ezen mért nevetnek? ( Bauer Sándor készítette a képet, Népszínház u.27.) Mögöttük a zsírral benőtt szemű szépség milyen furcsa varázsolást vagy közlekedési jeleket mutat?
Wiplában azonban - jó rendezés! - a háttérbeli, plébános-kéztartású szaktárs vezet.
Nincsen történet. Ami ez előtt volt közvetlenül, az láthatólag egy blúz-vasalás, mert ropogós elöl a blúz, a fáradt kardigán alatt. Ha jól sejtem, a fölső gomb hiányzik, ezért a kardigán rágombolása. Károly többé-kevésbé Pitralon-szagú. A haján némi hajolaj. Zsuzsa száján a rúzs, szemöldökén a szappan.
Mit ünnepelnek így az átkos ötvenesekben: Azt, hogy én már majdnem tíz éves vagyok? Hogy túl vannak halvaszületett öcsém emlékén, és nemsokára a húgom is megszületik? Hogy élnek? Azt?
Nincsen törtéet. Nincs mandzsetta a wipla-fogú férfiak zakóinak ujjai alatt. Lenyiszált ujjú ingek a zakók alatt. Ettől kell kezüket összetenni? Szép az összement nájlonfüggöny mintája a háttérben. Bírálatunkat azonban puhítsa a láthatólag ügyesen fölszerelt központifűtés-csőrendszer...Mért üres az az egy pohár?

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép az a kézírás! A furcsa varázsolás szerintem a szarvazás jele akar lenni üzenetként a fotó későbbi nézőinek. Szerintem a Bauer Sándor Úr mellől még fényképezett valaki, ott a bőrtok szíja az asztalon, és az ő kamerájában bontakoztak ki a perspektíva miatt a szarvak.

    VálaszTörlés