2010. július 23., péntek

Szétírások V. - Ma ilyenem van


Lustálkodom Tituszomban: vagy tíz napja elő se vettem. Pangó állapotban levő verseskönyvemet, a Hapaxot nézegtem. Lenne benne egy ciklus Bíborpalástban porhüvely címmel: megszámozott versek, még 1991-ben kezdtem, ám máig javítgatom, rakosgatom, pofozgatom őket.
A 14. így megy

Tizennégy

A beszéddel mire mégy?
Jobb lesz, ha mutogatnál.

Mért mondunk mis-más szavakat?
Egyformább az, aki hallgatag.

Most pszt, most ennyi.
Legyünk kis karthaúziak.
(Tiszteletem br. Eötvös Józsi bácsinak.)

----
Megj. a képhez: Hál'Isten a Fekete Könnyv nagyobb része megjelent az Aranykor, ezüstkor, vackor c. 2006-os kötetemben, de a Hapax, szegény Deák László halála miatt mozdulatlanul fekszik a talán meg is szűnt Orpheusz Kiadónál.
Eötvösről meg annyit, hogy a boldogtalan '80-as években vagy öt évig titkára voltam az Eötvös József Alapítványnak. Már elszakadóban a Művelődési Minisztériumtól, akkor raktam ki hivatali szobám ajtajára névtáblaként egy eldobható Tokai-öngyújtó színes reklámját:
TOKAI- The Disposable Gas-lighter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése