2009. november 10., kedd

Jobbulást Tóth Sanyinak


Tavaly ilyenkortájt volt 44 éves érettségi találkozónk. Tóth Sanyi akkor még jól volt, igaz, látszik a képen, hogy már akkor is fogta a két veséjét. Mellette balról Zsigmond Csaba, aki csak egy évig járt velünk, jobbról Billibók, aki viszont végestelen végig.

Aki nem tudná, milyen tekintélyes iskola volt ez a Népligetre néző, egykori VIII. kerületi Tisztviselőtelepi gimnázium,(amiből később Néprajzi Múzeum, majd Múzeumi Módszertani Központ vagy micsoda lett) annak elmondhatom, hogy ez a Gaál Mózes által a XIX és XX. század fordulóján alapított reálgimnázium még Babits Mihályt is képes volt kipenderíteni tanári karából, ha nem elég harciasan vagy hazafiasan viselkedett.
A diákokkal türelmesebbek voltak. Pl. Hofi Gézát is kibírták négy teljes évig...

Ja, és én minden más osztálytársamnál tovább: öt teljes évig jártam ebbe a suliba. Nem buktam egyszer sem, csak egy évig még az egyetem után itt tanítottam, mielőtt aztán végleg megszűnt ez a Széchenyi Gimi a múlt század hetvenes éveinek végére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése