2010. február 18., csütörtök

Húsz év alatt semmi sem változott

Minden kommentár nélkül másolom ide, amit dugdostam egy darabig, aztán elfelejtettem, most előkerült, és látom, húsz év alatt szinte semmi sem változott.

Tokai András: AGYARORSZÁG, 1989-1990

Minden kifordult.
Nem kell az õszön ásni,
fölfele áll a dolgok gyökere.

Hogy én vagyok-e én,
s hogy van-e rajtam kamásni,
maj’ megtudod, ha húzol
a mentõ-befele.

Alul a húrok vastagabbak.
Mint egy kisbõgõ,
én körülbelül akkora vagyok.
Tessék engemet megtalálni,
mert elvesztem. S nem játék,
ha véres és búgó nyomokat hagyok.

Evvel az évvel viaskodom.
Kanszúnyogok és földi-
darazsak éve.
Csak a naptár tervutasításos rendje maradt meg,
minden egyéb iszamós, kásás, légy-pettyes.

Közelednek a nagyindulatú tokák,
jönnek a rõtes, ideges, õsz szakállak,
a nyírt és kipödrött bajuszok jönnek,
a kiválóak és az épp kiváltak

Fene
da fogadat,
Agyarország! (1990)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése