2010. május 11., kedd

Boglarczykok és Kostarczykok



Tituszom, aki álmaiban és meg nem íródott regényében építészként inkarnálódik, eljutott néhányszor a Krakkói Műszaki Egyetem építészkarára is. Ebben az egykori monarchiai börtön-épületben ( a krakkói műszaki egyetem, mikor Lembergből ideköltözött- hajszálra az az eset, mint ahogy a Kolozsvári Egyetem Szegedre menekült- egy volt osztrák-magyar laktanyában kapott helyet, az építészek meg a laktanya börtönében) most épp kiállítást rendeztek az egykor Balaton-Bogláron működött lengyel iskola hálás túlélői. A képen balról az első férfi Jurek Kostarczyk barátom, aki elküldte kissé megkésve a meghívót, szép húsvéti üdvözletekkel.
Jurek gépészmárnök, és egyetemi oktató, de már nyugdíjas. A valóságban a krakkói és a budapesti Műszaki Egyetem kapcsolattartó nemzetközi felelőse volt lengyel részről akkor, mikor én ugyanez voltam a magyar oldalról, bár esküszöm, kettőnk közül ő a nagyobb magyar.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése